شاه توت و خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

شاه توت و خواص آن

شاه توت به انگلیسی،شاه توت خواص،شاه توت به انگلیسی،شاه توت و پسوریازیس،شاه توت در درمان پسوریازیس

جالب است بدانید که شا‌توت یا شاه توت خواص مفیدی برای سلامت انسان دارد، از جمله میتوان به این موارد اشاره نمود.جلوگیری از عفونت ‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌ های وابسته به سن و سکته مغزی را می توان نام برد.بهتر است بدانید که شا‌توت گونه‌ ای از توت است که اصل آن از ایران است.لازم به ذکر است که بین خانواده توت، درخت شاتوت از همه کوچک‌ تر می باشد.در واقع این درخت طول عمر طولانی ‌ای دارد و می ‌تواند برای چند صد سال زنده بماند.بهتر است بدانید که میوه شاتوت بزرگ تر از توت سفید می باشد و رنگ آن قرمز تیره یا ارغوانی و مزه‌اش ترش و شیرین و خوشمزه می باشد. التبه شاتوت را می ‌توان به شکل‌ های متفاوتی به صورت خام، پخته و یا به صورت مربا مورد استفاه قرار داد و میل نماید.

خواص شاه توت,شاه توت

جالب است بدانید که شاتوت‌ها، گوشتی و خوشمزه هستند و دارای کالری پایینی بوده(در هر 100 گرم، 43 کالری) و سرشار از خواص سلامتی برای بدن انسان هستند.لازم به ذکر است که این نوع توت حاوی خواص خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است.در واقع مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌ زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه و مقابله می‌ کنند. البته وجود انواع آنتی ‌اکسیدان ‌های گوناگون در شاتوت،” درجه ظرفیت جذب رادیکال‌ های آزاد” آن را که یک شاخص اندازه‌ گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان‌ است، به رقم 5350 در هر صد گرم رسانده است.بهتر است بدانید که شاتوت از ساخته شدن کلسترول بد که به بیماری ‌ها و حملات قلبی منجرمی ‌شود، جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این، شاتوت دارای ویتامین‌ های A ، C و املاح روی، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است

خواص شاه توت,شاه توت
بدنیست بدایند که این میوه همچنین سرشار از پتاسیم،‌ منگنز و منیزیم است. پتاسیم بخش مهمی از سلول و مایعات بدن است که میزان ضربان قلب و فشار خون را کنترل می ‌نماید.البته شاتوت دارای مقدار فراوانی ویتامین B کمپلکس از گروه ویتامین ‌ها و نیز ویتامین K است. این نوع توت حاوی مقدار بسیار خوبی از ویتامین B6، نیاسین ، ریبوفلاوین و اسیدفولیک می باشد. خوب است بدانید که این ویتامین‌ ها دارای وظایف مشترکی بوده و به بدن در سوخت و ساز کربوهیدرات ‌ها، پروتئین‌ ها و چربی ‌ها یاری می رسانند. قابل ذکر است که وجود این مواد مغذی و نقش هم‌افزایی این مواد مغذی بر یکدیگر موجب شده است تا این میوه به‌ عنوان خواصی خوب برای تامین نیاز روزانه به ریزمغذی ‌های گوناگون مورد توجه واقه شود.

خواص شاه توت,شاه توت

لازم به ذکر است که غرغره ی آب شاتوت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق، درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد.در واقع اگر شاه‌توت را صبح ناشتا بخورید، ملین است.به یاد داشته باشید که خاصیت ضدالتهابی از دیگر فواید این میوه است که می‌ تواند برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید(درد مفاصل)‌ که این روزها بیشتر خانم‌ها را گرفتار کرده مفید وموثر باشد.التبه شاه‌توت از نظر طبیعت، سرد و خشک است و قابض است.  بدنیست بدانید که شاه‌توت عطش را فرو می‌ نشاند و اشتها را بیشتر می کند.

خواص شاه توت,شاه توت

جالب است بدانید که پژوهشگران به تازگی دریافتند با گنجاندن میوه‌هایی مانند شاه‌توت در رژیم غذایی خود می‌ توانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و آن را تقویت نمایید. این محققان عقیده دارند  فلاوونوئیدها از جمله آنتوسیانین و فلاوانول ‌های موجود در این میوه و خانواده آن از طریق راه ویژه ای در هیپوکامپوس مغز می‌ توانند پروتئین‌ های خاصی را فعال کرده و حافظه را تقویت نماید. هیپوکامپوس بخشی از مغز است که یادگیری و حافظه را کنترل می ‌کند.
بدنیست بدانید که در صورتی که شاتوت تازه به سرعت فریز شود، می ‌تواند مواد مغذی خود را به خوبی حفظ نمایید.

شاه توت و خواص آن

مطالب مرتبط:

توت خشک

آلبالو

گیلاس

زغال اخته





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: